Trainingsschema volgens methode Verheul

Door regelmatige meetmomenten maken we maatwerk van je trainingsschema.

Iedere maand ontvangen de leden het trainingsschema met drie verschillende trainingen per week, waarbij wordt gekeken naar afwisseling, totaalomvang en intensiteit. Aan de hand van de uitslagen van de halfjaarlijkse testlopen maken we voor geïnteresseerde lopers een schema op maat waarbij per te lopen afstand de tijd uit een tabel gehaald kan worden. Die tabel is gebaseerd op de trainingstijden zoals die bij de methode Verheul worden geadviseerd.

Schema September 2020

Datum Thema Kern Pauze Omvang intensiteit bijzonderheden
za 29 aug zo 30 aug voetplaatsing 5*5min + 5*1min P=2 > 8 km ext. + int
ma 31 aug di 1 sept 8*4 min p= 2 min 8 km extensief
wo 2 sept do 3 sept 5-4-3-2-1-2-3-4-5 P= 2 min 8 km extensief
za 5 sept zo 6 sept knie-inzet Heuveltraining kort 6 km extensief
ma 7 sept di 8 sept 6-minutenloopjes 4 min 6 km ext. + int 1, 3 en 4e rustig: 2e maximaal!
woe 9 sept do 10 sept 6-minutenloopjes 4 min 6 km ext. + int 1, 3 en 4e rustig: 2e maximaal!
za 12 sept zo 13 sept arm-inzet 6-minutenloopjes 4 min 6 km ext. + int 1, 3 en 4e rustig: 2e maximaal!
ma 14 sept di 15 sept Fartlek > 8 km extensief
wo 16 sept do 17 sept 10*2 min P= 2 min 8 km extensief
za 19 sept zo 20 sept rompstrekking WDL, elke 4 min 30 sec versnellen (60-90 min) nvt > 8 km extensief
ma 21 sept di 22 sept 15* 1min P= 2 min 6 km ext. + int
wo 23 sept do 24 sept 5*5min + 5*1min P= 2 min > 8km ext. + int
za 26 sept zo 27 sept rechtop lopen 1-2-3-4-5-(6)-5-4-3-2-1 min P= 2 min 8 km extensief Freedom Trail Papendal - Arnhem
ma 28 sept di 29 sept ins&outs 6*4min(30-30sec) P=2 min 6 km intensief
wo 30 sept do 1 okt 8*4 min p= 2 min 8 km extensief

Interesse?