Trainingsschema volgens methode Verheul

Door regelmatige meetmomenten maken we maatwerk van je trainingsschema.

Iedere maand ontvangen de leden het trainingsschema met drie verschillende trainingen per week, waarbij wordt gekeken naar afwisseling, totaalomvang en intensiteit. Aan de hand van de uitslagen van de halfjaarlijkse testlopen maken we voor geïnteresseerde lopers een schema op maat waarbij per te lopen afstand de tijd uit een tabel gehaald kan worden. Die tabel is gebaseerd op de trainingstijden zoals die bij de methode Verheul worden geadviseerd.

Schema Oktober 2020

Datum Thema Kern Pauze Omvang Intensiteit bijzonderheden
wo 30 sept do 1 okt 8*4 min p= 2 min 8 km extensief
za 3 okt zo 4 okt souplesse 3*400, 4*300 en 6*200 P=400/300/200 > 8 km ext. + int 4 okt. Heterun voor LOPERs
ma 5 okt di 6 okt WDL, elke 4 min 30 sec versnellen (60-90 min) nvt 8 km extensief
wo 7 okt do 8 okt Fartlek nvt 8 km extensief
za 10 okt zo 11 okt ontspannen lopen 10*2 min P= 2 min 6 km extensief zandLOPERloop
ma 12 okt di 13 okt Heuveltraining kort 6 km ext. + int
woe 14 okt do 15 okt 15* 1min P= 2 min 6 km ext. + int
za 17 okt zo 18 okt pasfrequentie testloop 3K nvt 6 km ext. + int
ma 19 okt di 20 okt 1500-3000-1500 3 min > 8 km extensief
wo 21 okt do 22 okt 3000-2000-1000 3 min 8 km extensief
za 24 okt zo 25 okt kracht 15*1v min P=2 min > 8 km extensief Alternatieve halve marathon Doetinchem
ma 26 okt di 27 okt 8*4 min p= 2 min 6 km ext. + int
wo 28 okt do 29 okt WDL, elke 4 min 30 sec versnellen (60-90 min) nvt > 8km ext. + int
za 1 nov zo 2 nov arminzet 5*5min + 5*1min P= 2 min 8 km extensief

Interesse?