Trainingsschema volgens methode Verheul

Door regelmatige meetmomenten maken we maatwerk van je trainingsschema.

Iedere maand ontvangen de leden het trainingsschema met drie verschillende trainingen per week, waarbij wordt gekeken naar afwisseling, totaalomvang en intensiteit. Aan de hand van de uitslagen van de halfjaarlijkse testlopen maken we voor geïnteresseerde lopers een schema op maat waarbij per te lopen afstand de tijd uit een tabel gehaald kan worden. Die tabel is gebaseerd op de trainingstijden zoals die bij de methode Verheul worden geadviseerd.

Schema April 2020

Datum Kern Pauze Omvang Intensiteit Bijzonderheden
wo 1 - april do 2 - april 4(200-300-400 mtr.) cq 1-1,5-2 min zelfde afstand cq tijd 3600 m extensief
vr 3 - april Rustdag cq fietsen of wandelen
za 4 - april zo 5 - april Fartlek 45 - 75 minuten nvt < 6 km extensief wisselende tempo's van korte sprintjes tot langere int.
ma 6 - april di 7 - april krachtcircuit in een ronde van ca 60 min 5.000 m extensief
wo 8 - april do 9 - april 5 x 1.000 m (resp 6 min) 800 m wandel-drib-wandel 5.000 m extensief
vr 10 - april Rustdag cq fietsen of wandelen
za 11 - april zo 12 - april Fartlek 60 - 90 min nvt < 8 km wisselend wisselende tempo's, heuvelop versnellen
ma 13 - april di 14 - april krachtcircuit in een ronde van ca 60 min p = 400 5.000 m wisselend 2e paasdag
wo 15 - april do 16 - april 900-800-500-400-300-200-100 (resp 9,8,7 etc. min 400 m wandel-dribbel-wandel 4.200 m extensief
vr 17 - april Rustdag cq fietsen of wandelen
za 18 - april zo 19 - april 60 of (90 min)* wdl en 10x100m als afsluiting 100 m bij 100 m interval 8 tot 16 km wisselend wdl = rustige duurloop na 5 min 30 sec licht versnellen
ma 20 - april di 21 - april krachtcircuit in een ronde van ca 60 min 800 m wandel-dribbel-wandel 5.000 m extensief
wo 22 - april do 23 - april 10 x 2 min. 2 min wandel-dribbel-wandel +/- 4 km extensief
vr 24 - april Rustdag cq fietsen of wandelen
za 25 - april zo 26 - april DL cq Fartlek Elke 2 min in ander tempo 1:30 min wandel-dribbel-wandel < 8 km extensief
ma 27 - april di 28 - april krachtcircuit in een ronde van ca 60 min resp 100 m wandel-dribbel-wandel 5.000 m extensief
wo 29 - april do 30 - april 1-2-3-4-5-6-7-8 min 2 min wandel-dribbel-wandel +/- 8 km extensief
vr 1 - mei Rustdag cq fietsen of wandelen

Interesse?